O šoli
Osnovne informacije o glasbeni šoli
Zasebna glasbena šola Arsem od leta 2011 deluje v centru Ljubljane, kjer učimo klavir, violino, violončelo, kljunasto flavto, flavto, klarinet, saksofon, kitaro in petje.
Primarna naloga Zasebne glasbene šole Arsem je izobraževanje otrok različnih starosti. Izobraževanje otrok začenjamo z glasbenim uvajanjem, namenjeno otrokom, ki so stari štiri, pet ali šest let. Gre za skupinski pouk, ki je priprava na kasnejše glasbeno izobraževanje. Uvajanje je zasnovano kot triletni cikel in poteka po metodi Edgarja Willemsa.
Pri sedmih letih otroci začnejo s poukom različnih inštrumentov in nauka o glasbi. Poleg individualnega pouka inštrumenta učenci v tem obdobju sodelujejo v različnih komornih skupinah, orkestrih in zborih. Eden pomembnih ciljev našega dela je spodbujanje skupinskega igranja in petja. Ta del izobraževanja, ki poteka v skladu z javno-veljavnim programom glasbenega izobraževanja in učenci zanj prejmejo javno-veljavna spričevala, traja osem let. Tretji pomemben sklop našega dela predstavlja delo z odraslimi učenci. Pogosto gre za odrasle, ki so v mladosti že igrali različne inštrumente in želijo svoje znanje obnoviti ali se lotiti novega inštrumenta. Z nami so odrasli vseh starostnih skupin, stari od dvajset do šestdeset let. Tudi za odrasle organiziramo pouk solfeggia in nastope, kjer se predstavljajo solistično ali v komornih skupinah.
Kako se razlikuje od ostalih glasbenih šol
Eno naših najpomembnejših vodil je osebni pristop, saj si želimo najboljše za vsakega učenca. Veliko časa namenimo pogovorom s starši, ki jih želimo opolnomočiti za domače delo in pomoč učencem. Pri otrocih raziskujemo njihove močne strani in morebitne pomanjkljivosti ter iščemo načine, kako pouk prilagoditi, da bodo iz njega dobili največ. Naš cilj je, da se otroci znotraj šole dobro počutijo in rastejo v celovite osebnosti.
Drugo vodilo je povezovanje, ki poteka na različnih ravneh. Učitelji se veliko pogovarjajo s starši, še bolj pomembno je, da prijateljstva nastanejo med učenci. V ta namen velik pomen dajemo skupinskemu muziciranju (petju in igranju). Delo z večjimi skupinami poteka v šoli in na intenzivnih vikendih. S tem se med učenci ustvarjajo prijateljske vezi, ki presegajo okvire glasbenega izobraževanja.
Pri svojem pedagoškem delu sledimo principom Willems pedagogike, ki jo je v minulem stoletju zasnoval belgijski pedagog Edgar Willems. Verjel je, da je srečanje z glasbo neodtujljiva pravica vsakega otroka, saj je občutek za glasbo prisoten v vsakem otroku, prebudimo pa ga lahko s primerno glasbeno vzgojo že v zgodnjem otroštvu. Tri osnovne gradnike glasbe ritem, melodijo in harmonijo je povezal s človekovim telesnim, čustvenim in racionalnim delom. Na osnovi te povezave je zasnoval svojo glasbeno metodiko, ki je izjemno uporabna še danes. Ti principi so eden temeljev našega dela.
Certifikati
Naši učiteljski so akademsko izobraženi glasbeniki. Večina jih je diplomirala oziroma magistrirala na Akademiji za glasbi v Ljubljani, nekateri pa tudi na drugih akademijah. Večina jih ima opravljen strokovni izpit pri Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje. Štirje naši učitelji so zaključili triletno izobraževanje za Mednarodno diplomo Willems. To so učitelji, ki izvajajo predmete nauk o glasbi, solfeggio, glasbena pripravnica, predšolska glasebena vzgoja in glasbene urice. Leta 2016 nas je Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje uvrstilo med izvajalce svojih javno-veljavnih programov, kar pomeni, da izdajamo javno-veljavna spričevala.
Zasebna glasba šola Arsem je članica Zveze slovenskih glasbenih šol in Mednarodne federacije Willems.
Naši učenci se v zadnjih letih udeležujejo različnih tekmovanj, tako slovenskih kot mednarodnih in prejemajo nagrade in priznanja.
Programi
- Skupinski programi za najmlajše: glasbene urice za 4-letne otroke, predšolska glasbena vzgoja za 5-letnike in glasbena pripravnica za otroke stare 6 let. Vsa tri leta sledimo programu glasbenega uvajanja po Edgarju Willemsu.
- Program Glasba, ki ga izvajamo v skladu z normativi in standardi Ministrstva za vzgojo in izobraževanje združuje pouk inštrumenta (dvakrat tedensko) in nauka o glasbi (enkrat tedensko). Program traja šest (nižja stopnja) oziroma osem let (višja stopnja).
- Program Glasba za vsakogar, ki je namenjen otrokom po zaključenih šestih oziroma osmih letih programa Glasba in odraslim, ki se želijo naučiti igranja na inštrument. Tudi odrasli lahko obiskujejo pouk nauka o glasbi.
Najpogostejša vprašanja staršev pred vpisom
Kdaj je pravi čas za začetek glasbenega pouka?
Edgar Willems je verjel, da se lahko glasbeni talent v otroku prebudi v nežnem otroštvu, že pri štirih ali petih letih. Vsakodnevno delo z otroki to potrjuje, saj so učenci predšolskih skupin navdušeni nad aktivnostmi, ki jih izvajamo, hkrati pa se ustvari odnos z učiteljem in med otroki znotraj skupine. Zgodnji začetki se pokažejo kot velika glasbena občutljivost v prihodnjih letih glasbenega izobraževanja.
Kateri inštrument naj moj otrok izbere?
Starše spodbujamo, da pri izbiri sledijo željam otroka, saj je to najboljša motivacija. Otrok na ta način dobi občutek kontrole, saj je njegova izbira upoštevana.
Ali so nekateri inštrumenti težji od drugih?
Ne, vsak inštrument ima svoje tehnične posebnosti, ki jih je potrebno osvojiti. Ni si mogoče izbrati inštrumenta, ki se ga naučiš igrati brez vadbe.
Ali bo otrok vadil kar sam? Če ne vadi sam, to pomeni, da ga glasba ne veseli?
Pri otrocih se okoli enajstega leta razvije sposobnost za načrtovanje časa, razumevanje dela, ki ga je potrebno opraviti in zmožnost zdržati z nalogo, ki ni nujno vselej prijetna. To je tudi čas, ko lahko učenci začnejo vaditi samostojno. Ko so mlajši, pri domačem delu z inštrumentom potrebujejo podporo in prisotnost staršev.
Kako pogosto moramo doma vaditi?
Spodbujamo domače delo vsak dan, ko učenec ne igra v glasbeni šoli. Hkrati se zavedamo, da je včasih težko uskladiti vse aktivnosti, zato je lahko dan ali dva na teden prost. Ostale dni pa skušamo redno vaditi. Čas vadenja je v prvem razredu kratek, saj traja 15 minut, nato pa se z leti podaljšuje.
Izjave učencev
O poletni šoli
Na poletni šoli smo se igrali boljše stvari kot kjerkoli. Zadnji dan sem bil hripav zaradi dretja in petja, ker mi je bilo dobro. Ko smo šli v koruzni labirint, so učitelji zaostajali za nami eno uro (pa pol). Imel sem VIP posteljo, na kateri se je boljše spalo kot ponavadi. Naučil sem se dve pesmi na klavirju in dve pesmi za pet. In z njimi nastopal. Na skrivaj smo pogledali še drugi film. Če se ti da, pridi še ti, ker se bomo imeli ves čas fajn.
O koncertnem izletu v Pliberk
Še enkrat iskrena hvala za sobotni izlet v Pliberk, Alex je bil navdušen in nam še v nedeljo o vsem navdušeno pripovedoval.
O počutju v šoli
Rok se dobro počuti in z veseljem prihaja v vašo glasbeno šolo.
Zahvaljujemo se vam za vašo spodbudo.
O predstavi Klavirski čarodej
Čudovito je bilo!
Hvala za krasno predstavo
O učiteljici Danaji
Danaja je najboljša učiteljica, kar sem jih kdaj spoznala, ker je prijazna in obenem stroga. Veliko nas nauči in nam vso snov razloži. Med poukom si lahko pripovedujemo vice, med intervali pa moramo biti tiho, če ne se Danaja razjezi.