Nataša Cetinski, ravnateljica Glasbene šole Arsem
Glasbeno šolanje traja šest do osem let – to je tek na dolge proge. Na tej poti se izmenjujejo različna razpoloženja: ponos po uspešnem nastopu, a tudi utrujenost, odpor ali želja po prenehanju.
Ko se pojavijo izzivi in dvomi
Igranje inštrumenta je za možgane zahtevna dejavnost, polna ponavljanja in učenja potrpežljivosti. Če otrok izgubi motivacijo, se ne ustrašite – pogovorite se z učiteljem ali ravnateljico. Skupaj bomo našli način, da otrok ponovno odkrije veselje do glasbe.
Oglejte si video o koristi igranja inštrumenta za možgane.
Koncerti, skupine in poletna šola
V Glasbeni šoli Arsem otroke spodbujamo k skupinskemu muziciranju – petju v zboru, igranju v orkestrih ali komornih zasedbah. Skupno igranje krepi posluh za druge, občutek pripadnosti in samozavest.
Med letom učenci nastopajo na internih in javnih koncertih – od manjših nastopov v naši glasbeni šoli do večjih dogodkov v Slovenski filharmoniji ali SNG Opera in balet Ljubljana.
Vsako leto konec avgusta organiziramo Poletno šolo – petdnevno glasbeno druženje v samostanu Mekinje nad Kamnikom, kjer se učenci povežejo, ustvarjajo in doživijo pravo glasbeno skupnost.
Priprave na prvi nastop – podpora, ne pritisk
Nastop je za otroka poseben trenutek – priložnost, da pokaže, kaj zna in doživi radost muziciranja. Hkrati pa se lahko pojavi trema, ki je povsem naravna.
Starši lahko pri tem veliko pripomorete: pomirjajte otroka z razumevanjem, ne z opozarjanjem na napake. Trema je njegova zaveznica, ki ga pripravi na trenutke na odru.
Pred nastopom lahko doma pripravite majhno “vajo” – otrok naj zaigra svojo pesem družinskim članom ali plišastim igračkam. Tako bo dobil občutek, da zmore, in bo na odru bolj sproščen. Povejte mu, da ste ponosni nanj in da je nastop nekaj posebnega.
Na dogodek lahko povabite tudi bratce, sestrice ali širšo družino, če je to pri vas v navadi. Najpomembneje pa je, da otrok začuti vašo podporo in ponos – ne glede na to, kako nastop mine. S tem mu pomagate razvijati samozavest, ki jo bo nosil v vsako življenjsko »odrsko« situacijo.
Po nastopu se z otrokom pogovorite o tem, kako se je počutil, kaj mu je bilo lepo in česa se bo spomnil. Dogodek lahko skupaj obeležite z obiskom slaščičarne ali pizzerije – tako bo nastop ostal lep in spodbuden spomin.
Vsak otrok ima svojo glasbeno zgodbo
Vsak otrok napreduje v svojem tempu. Vaša naloga je, da ga podpirate pri njegovem napredku.
V Glasbeni šoli Arsem verjamemo, da glasba ni cilj, ampak pot – pot, ki otroka oblikuje v ustvarjalno, čutečo in samozavestno osebnost.